با توجه به جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور وزیر ارتباطات و جمعی از مدیران اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل جهت بررسی و رفع مشکل قطع ارتباط در مناطقی از شهر تهران برگزار شد، مقرر شد تا رفع مشکل مذکور، مکالمات زیر 10 ثانیه هزینه‌ای برای مشترکین نداشته باشد.


در این جلسه علاوه بر بررسی روش‌های توسعه و ارتقای کیفیت ارتباطات، مدیران عامل اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل مشکلات خود را با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کردند

با توجه به گفته‌های مهندس جهرمی در برخی از شهرها و مناطق کشور کیفیت ارتباطات کاهش یافته است، و با آن که بخشی از این کاهش‌ها به دلیل تغییر تکنولوژی و عدم همکاری شهرداری‌ها در نصب و راه‌اندازی سایت‌های تلفن همراه است، اما دلیل اصلی افزایش قطعی مکالمات ارائه نسل 3 و 4 تلفن همراه در بعضی از این شهرها می‌باشد. همچنین وزیر ارتباطات دلیل قطعی ارتباط در شهرستان‌ها را تبدیل تکنولوژی و کامل نبودن شبکه در مناطقی که به نسل 3 و 4 مجهز هستند عنوان کرده است.

باید بدانید با توجه به ارزیابی سازمان تنظیم مقررات در حوزه کیفیت ارتباطات، یکی از اپراتورها از نظر میزان قطعی مکالمات و عدم آنتن دهی در شرایط نامناسبی قرار دارد و دو اپراتور دیگر هم در تمام شهر تهران کیفیت مناسبی ارائه نمی‌کنند، که این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است.

عدم همکاری شورای شهرها و شهرداری‌های کشور، جمع‌آوری سایت‌ها توسط مراکز مختلف، ممانعت‌های مردمی به دلیل تصور درباره تاثیرامواج، ساخت مجتمع‌ها و برج‌های جدید در شهرها و دریافت عوارض‌های محلی از اپراتورها از جمله مسائل مهمی بوده است که مسئولین اپراتورها به بیان آنان در جلسه پرداختند.