*اینترنت خانگی مخابرات*

اگر قصد خرید یک مودم ADSL را برای منزل خود دارید، اما وجود تنوع محصولات در این دسته انتخاب را برای شما مشکل کرده است، بهتر است قبل از خرید نگاهی به این مطلب بیندازید.
دو شرکت TP-Link و D-Link از جمله پرآوازه‌ترین شرکت‌های عرضه‌کننده مودم‌های +ADSL2 هستند که محصولاتی با کیفیت ساخت بالا و قابلیت‌های مناسب را با قیمتی معقول برای کاربران خانگی روانه بازار کرده‌اند. مهم‌ترین معیار‌هایی که باید در هنگام خرید یک مودم ADSL به آن‌ها توجه کنید، برد زیاد آنتن شبکه بی‌سیم، پشتیبانی از سرعت انتقال بالا، برخورداری از درگاه‌های متنوع و قابلیت رمزگذاری WPA است که امنیت شبکه بی‌سیم شما را تضمین می‌کند.

https://meghdadit.com/files/product/zc3wt6dmx0oadwzt7f88vitb6nej6c51hgap8z10eneqna30bo.png

نحوه کارکرد اینترنت ADSL مخابرات

بیشتر مشتریان فرستنده DSL خود را مودم DSL می‌نامند . مهندسان شرکت تلفن یا ISP آن را ATU-R می‌نامند، که مخفف واحد Transciver ADSL Remote است. صرف نظر از آنچه نامیده می‌شود، این دستگاه  نقطه برقراری ارتباط بین کامپیوتر کاربر و شبکه به خط DSL است. ترنسیور می‌تواند از چندین طریق به تجهیزات مشترکین متصل گردد، اما اتصال از طریق USB و اترنت متدوال ترین روش‌های موجود است.
کاربران مودم‌های کابلی از یک شبکه بسته به صورت اشتراکی استفاده می‌نمایند. در چنین مواردی، همزمان با افزایش تعداد کاربران، کارایی آن ها تنزل پیدا خواهد کرد. اینترنت ADSL مخابرات برای هر یک از کاربران یک ارتباط اختصاصی ایجاد و آن را به DSLAM متصل می‌نماید. بدین ترتیب همزمان با افزایش کاربران، کارایی مربوطه تغییری نخواهد کرد. وضعیت فوق تا زمانی که کاربران از تمام ظرفیت موجود خطوط ارتباطی با اینترنت استفاده نکرده باشند، ادامه خواهد یافت. در صورت استفاده از تمام ظرفیت خط ارتباطی اینترنت، مراکز ارائه دهنده سرویس DSL می‌توانند نسبت به ارتقا خط ارتباطی اینترنت اقدام نمایند تا تمام مشترکین متصل شده به DSLAM از کیفیتی مطلوب بهره‌مند گردند.

https://huntelvoip.ir/wp-content/uploads/2020/11/tp-link_tl-mr6400_%D9%85%D9%88%D8%AF%D9%85-4G.jpg